Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12542
Назва: Економічна компетентність у розвитку професійних майстерностей майбутнього вчителя
Інші назви: Economic competence in the development of professional skills of the future teacher
Автори: Проскура, Володимир Федорович
Proskura, Volodymyr
Товканець, Ганна Василівна
Tovkanets, Anna
Білак, Георгій Георгійович
Bilak, Heorhii
Ключові слова: економічна освіта
розвиток
професійна діяльність
учитель
економічна компетентність
development
economic education
teacher
economic competence
professional activity
Дата публікації: лют-2024
Видавництво: Придніпровська державна академія будівництва та архітектури
Бібліографічний опис: Проскура В. Ф. Економічна компетентність у розвитку професійних майстерностей майбутнього вчителя / В. Ф. Проскура, Г. В. Товканець, Г. Г. Білак // Економічний простір. – 2024. - № 190. - С. 122-127
Короткий огляд (реферат): UK: У статті обґрунтовано, що на даний момент зростає потреба держави у вирішенні проблеми забезпечення економічної освіти та формування економічної культури спеціаліста, здатного змінювати середовище для більшого задоволення потреб суспільства. У зв’язку з цим визначено роль економічної компетентності у розвитку професійної майстерності майбутнього вчителя. Економічну компетентність охарактеризовано як особливий тип організації знань, умінь, спрямованих на економічну діяльність, які дозволяють індивіду розв’язувати проблеми та виконувати типові економічні завдання, що виникають у реальних життєвих ситуаціях. Встановлено, що змістом економічної компетентності є: здатність аналізувати та синтезувати економічну інформацію; уміння застосовувати економічні знання практично; здатність адаптуватися до нових економічних ситуацій; системне розуміння передачі знань (системна компетентність); інноваційні здібності; модерація (уміння керувати групою колег, партнерів за допомогою адміністративних та управлінських методів); здатність до інтеграції, заохочення до висловлення різних думок і підходів; здатність стимулювати творчу економічну поведінку. Визначено групи компонентів у структурі економічної компетентності майбутнього вчителя: фундаментальний (базовий), функціональний (ключовий) і практичний, що становить системну єдність. Розкрито сутність кожної групи компонентів. Визначено, що економічна компетентність передбачає наявність специфічних навичок, від яких залежить її рівень. Обґрунтовано залежність потенціалу майбутнього вчителя від рівня економічної компетентності. Акцентовано увагу на тому, що основою формування економічної компетентності будуть основні методи та прийоми, які забезпечать можливість інноваційного розвитку та формування інтересу до подальшого вдосконалення як знань, так і умінь. Перераховано конкретні методи і прийоми пізнавальної діяльності, розкрито їх сутність. Зроблено висновок, що процес формування професійних умінь орієнтований на розвиток особистісно-творчого потенціалу майбутніх учителів, накопичення ними досвіду взаємодії та спілкування при включенні в реальні умови життєвого простору. Сформована економічна компетентність сприяє розвитку у майбутнього вчителя аналітичних здібностей, навичок оцінки стану економічної бази, проектних здібностей, забезпечення конкурентоспроможності, адаптивності, мобільності до сучасних ринкових відносин та реалізації соціально-економічних аспектів педагогічної діяльності.
EN: The article substantiates that at the moment of time, the state’s need to solve the problem of providing economic education and forming the economic culture of a specialist, capable of changing the environment for the greater satisfaction of society’s needs, is growing. In this regard, the role of economic competence in the development of professional skills of the future teacher has been determined. Economic competence has been characterized as a special type of organization of knowledge, skills aimed at economic activity, which allow an individual to solve problems and perform typical economic tasks that arise in real life situations. It has been established that the content of economic competence is: the ability to analyze and synthesize economic information; the ability to apply economic knowledge practically; the ability to adapt to new economic situations; systemic under-standing of knowledge transfer (system competence); innovative abilities; moderation (ability to manage a group of colleagues, partners using administrative and management methods); the ability to integrate, encouragement to express different opinions and approaches; the ability to stimulate creative economic behavior. Groups of components in the structure of the future teach-er’s economic competence have been identified: fundamental (basic), functional (key) and practical, which is a systemic unity. The essence of each group of components has been revealed. It has been determined that economic competence presupposes the presence of specific skills on which its level depends. The dependence of the potential of the future teacher on the level of economic competence has been substantiated. Attention has been focused on the fact that the basis of the formation of economic competence will be the main methods and techniques that will provide an opportunity for innovative development and the formation of interest in the further improvement of both knowledge and skills. Specific methods and techniques of cognitive activity have been listed, their essence has been revealed. It has been concluded that the process of formation of professional skills is focused on the devel-opment of the personal and creative potential of future teachers, their accumulation of experience of interaction and communica-tion when included in the real conditions of the living space. The formed economic competence contributes to the future teacher’s development of analytical skills, skills in assessing the state of the economic base, and design abilities, ensuring competitiveness, adaptability, mobility to modern market relations and implementation of social and economic aspects of pedagogical activity
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/12542
Інші ідентифікатори: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1472
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/190-23
Розташовується у зібраннях:№ 190

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Proskura.pdf452,42 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.