Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11530
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСкладановська, Марина Григорівна-
dc.contributor.authorSkladanovska, Maryna-
dc.date.accessioned2023-12-12T08:31:56Z-
dc.date.available2023-12-12T08:31:56Z-
dc.date.issued2014-12-
dc.identifierhttp://visnyk.pgasa.dp.ua/article/view/42363-
dc.identifier.citationСкладановська М. Г. Освіта XXI століття: сьогодення та перспективи / М. Г. Складановська // Вісник Придніпровської державної академії будівництва та архітектури. – 2014 – № 12. – С. 54-57uk_UA
dc.identifier.urihttp://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11530-
dc.description.abstractUK: Виконано аналіз основних положень проекту Концепції розвитку освіти України на період 2015–2025 років, сучасних тенденцій і провідних концепцій розвитку системи вищої освіти України.uk_UA
dc.description.abstractEN: Recently it was published a project of Concept of Education of Ukraine for the period 2015–2025 years to discuss the educational community and the public. As defined in the project throughout the period of independent Ukraine in the education sector of the country accumulated numerous problems systemic. To ensure education as a foundation for sustainable development requires systemic education reform, which should be the subject of public consensus. Top priority in the reform of higher education acquire new pedagogical models and technologies, methods and teaching aids that have a shape future professional competence as subject of the concept of sustainable development. The most important are the ability and the need to acquire new knowledge, independent learning activity, the ability to analyze unusual situations and based on this analysis, the acquired knowledge by working in a team of professionals make informed decisions and take responsibility for their consequences. The value of the individual, his interests — a dominant priorities of modern education, organization, content and innovative research. So, along with the effective management of the system of education, new educational technologies, the introduction of interactive teaching methods, implementation of competence approach to training young professionals is the most urgent task of the academic community today.-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»uk_UA
dc.subjectконцепція розвитку освітиuk_UA
dc.subjectінноваціяuk_UA
dc.subjectгуманізаціяuk_UA
dc.subjectкомпетентністьuk_UA
dc.subjectпарадигмаuk_UA
dc.subjectinnovationuk_UA
dc.subjecthumanizationuk_UA
dc.subjectcompetenceuk_UA
dc.subjectconcept of education paradigmuk_UA
dc.titleОсвіта ХХІ століття: сьогодення та перспективиuk_UA
dc.title.alternativeEducation of XXI Century: Present and Prospectsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:№ 12

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Skladanovs'ka.pdf192,71 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.