Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11444
Назва: Напрями вдосконалення корпоративної культури підприємств металургійної промисловості
Інші назви: Corporate culture transformation of the metallurgical industry enterprises amid digital and green economy
Автори: Литовка, Віталій Анатолійович
Lytovka, Vitalii
Пилипенко, Ганна Миколаївна
Pylypenko, Hanna
Прушківська, Е. В.
Prushkivska, Emiliia
Ключові слова: підприємство
зелені інновації
соціологічне опитування
металургійна промисловість
інноваційний розвиток
корпоративна культура
corporate culture
innovative development
sociological survey
green innovations
enterprise
metallurgical industry
Дата публікації: жов-2023
Видавництво: Придніпровська державна академія будівництва та архітектури
Бібліографічний опис: Литовка В. А. Напрями вдосконалення корпоративної культури підприємств металургійної промисловості / В. А. Литовка, Г. М. Пилипенко, Е. В. Прушківська // Економічний простір. – 2023. – № 187. – С. 118-123
Короткий огляд (реферат): UK: У статті розглянуто теоретичні аспекти формування корпоративної культури, її особливості на металургійних підприємств України та напрями удосконалення в умовах інноваційного розвитку. У результаті дослідження чотирьох типів корпоративної культури – адхократії, кланової, ринкової та ієрархічної за моделлю CVF К. Камерона та Р. Квін-на було визначено, що адхократична культура найбільше сприятиме інноваціям, оскільки вона передбачає гнучкість та орієнтована на зовнішнє середовище. У свою чергу ринкова культура наголошує на контролі та стабільності, що є обмеженням для інновацій. Авторами запропонована модифікована методика діагностики корпоративної культури, яка базується на моделі CVF та передбачає систему 5-ти бальної шкали оцінювання респондентами питань анкети. У результаті діагностики було виявлено, що для ПАТ «ІНТЕРПАЙП» та ПрАТ «Центральний ГЗК» прита-манна кланова корпоративна культура, яку необхідно посилити до показника бажаної. ПАТ «Запоріжсталь», ПРАТ «ЮЖКОКС», ПРАТ «КАМЕТ-СТАЛЬ доцільно змінити тип корпоративної культури з ринкової на кланову. Запропоновано, що стратегічне бачення розвитку металургійних підприємств необхідно змінювати у напрямок інно-ваційного розвитку. Показано роль жінок, які працюють на металургійних підприємствах у просуванні бажаних зелених практик та цінностей. Враховуючи євроінтеграційний курс України доцільними є зміни принципів ведення бізнесу, пов'язаних з Європейським зеленим курсом. Запропоновані рекомендації можуть бути використанні при удосконаленні місії, стратегічного бачення, корпоративної культури та її цінностей для металургійних підприємств.
EN: The article examines the theoretical aspects of the corporate culture formation, its features at the metallurgical enterprises of Ukraine and directions for improvement amid the innovative development. As a result of the study of four types of corporate culture – adhocracy, clan, market and hierarchical according to the CVF model of K. Cameron and R. Quinn, it was determined that the adhocratic culture will most contribute to innovation, as it involves flexibility and is oriented towards the external envi-ronment. In turn, the market culture emphasizes control and stability, which is a constraint on innovation. The authors proposed a modified method of diagnosing corporate culture, which is based on the CVF model and provides for a 5-point scale system for evaluating questionnaire questions by respondents. As a result of the diagnosis, it was found that PJSC "INTERPIPE" and PJSC "Central GZK" have a clan corporate culture, which must be strengthened to the desired level. PJSC "Zaporizhstal", PJSC "YUZHKOKS", PJSC "KAMET-STEEL" should change the type of corporate culture from market to clan culture. It is proposed that the strategic vision of the metallurgical enterprise’s development must be changed in the direction of innovative development. The role of women working at metallurgical enterprises in the promotion of desired green practices and values is shown. Women are more committed to "green" values than men. This increases the role of women in promoting green practices and introducing innovations at metallurgical enterprises. The analysis of the strategic direction of the corporate culture showed that the staff wants the strategy to correspond to the innovative (adhocratic) type of culture. Based on the fact that corporate culture affects the innovation of enterprises, and vice versa, we can assume that the strategic vision of metallurgical enterprises development must be changed in the innovative development direction, digitalization, smartization. Taking into account the European integration direction of Ukraine, changes in the principles of conducting business related to the European Green Deal are expedient. The proposed recommendations can be used to improve the mission, strategic vision, corporate culture and its values for metallurgical enterprises.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11444
Інші ідентифікатори: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1328
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/187-19
Розташовується у зібраннях:№ 187

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Lytovka.pdf334,38 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.