Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11432
Назва: Аналіз ринку роздрібної торгівлі України
Інші назви: Analysis of the Ukrainian retail trade market
Автори: Городняк, Ірина Василівна
Horodniak, Iryna
Hnativ, Yulia
Ключові слова: товарооборот
споживчий вибір
індекс ділової впевненості
торгівля
роздрібна торгівля
структура ринку
trade
consumer choice
business confidence index
market structure
turnover
retail trade
Дата публікації: жов-2023
Видавництво: Придніпровська державна академія будівництва та архітектури
Бібліографічний опис: Городняк І. В. Аналіз ринку роздрібної торгівлі України / І. В. Городняк, Ю. П. Гнатів // Економічний простір. – 2023. – № 187. – С. 49-54
Короткий огляд (реферат): UK: У статті окреслено загальні тенденції на ринку роздрібної торгівлі України за останні декілька років. Розглянуто важливість торгівлі в економіці країни загалом та роль основних її видів у формуванні ВВП, здійсненні вибору підпри-ємницької діяльності, впливу на споживчу поведінку. Описано суть торгівлі, функції роздрібних торговців зі сторони вигід та зручностей для виробників та покупців. Здійснено аналіз основних показників діяльності підприємств: рен-табельність торговельної діяльності в Україні, індекс фізичного обсягу товарообороту, питома вага продовольчих і непродовольчих товарів та складові індикатора ділової впевненості в роздрібній торгівлі. Визначено основні питання, на основі яких будується індикатор ділової впевненості та проведено їхній аналіз. Визначено загальні тенденції розви-тку галузі за сферами роздрібної торгівлі, вплив промисловості на роздрібну торгівлю, місце роздрібних підприємств серед діючого бізнесу України та розглянуто основні тенденції споживчого вибору в період воєнного стану, визначено лідерів ринку за різними показниками. Визначено вплив умов воєнного стану на зміну основних показників та тенден-цій розвитку ринку в умовах сьогодення. Досліджено особливості функціонування ринку роздрібної торгівлі продовж трьох періодів: до пандемії, від покращення ситуації до початку війни, в умовах воєнного стану. Кожен з цих етапів має свої особливості. Найбільші загострення мають місце у воєнний період, коли частина населення потерпає від голоду, є проблеми з постачанням товарів, ускладнена робота усього бізнесу, споживачі схильні до економії та діють більш раціонально.
EN: The article outlines general trends in the Ukrainian retail market over the past few years. The importance of trade in the country's economy in general and the role of its main types in the formation of GDP, the implementation of the choice of entre-preneurial activity and the influence on consumer behavior are considered. Considered the essence of trade, functions of retail-ers from the side of benefits and conveniences for manufacturers and buyers. An analysis of the main indicators of enterprise activity was carried out: the profitability of trade activity in Ukraine (the highest profitability was achieved in the period before the pandemic), the index of the physical volume of merchandise turnover, the specific weight of food and non-food products and the components of the indicator of business confidence in retail trade. The main questions, on the basis of which the indicator of business confidence is built were determined and their analysis was carried out. During the analysis it was found that in the 3rd quarter of 2023 companies expect a decrease in the pace of orders and sales volumes, a decrease in the number of employees, an increase in prices and believe that food trade is the most difficult to predict. The general trends of the development of the industry by the spheres of retail trade, the influence of industry on retail trade, the place of retail enterprises among the active business of Ukraine were determined and the main trends of consumer choice during the war period were considered. The mar-ket leaders were determined according to various indicators. In the course of the work, it was found that during the war, phar-macy and non-product retail experienced the greatest development, gas station chains are almost not developing and all other areas are in a worse situation than before the war. It was determined how the war affected the change of the main indicators and what features are observed in the market today. In general, the research is conditionally divided into three periods: before the pandemic, from the improvement of the situation to the beginning of the war, and the war period. Each of these stages has its own characteristics. The greatest aggravations take place during the war period, when part of the population suffers from hunger, there are problems with the supply of goods, the work of all businesses is complicated, consumers save on everything and act more rationally.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/11432
Інші ідентифікатори: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1317
DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/187-8
Розташовується у зібраннях:№ 187

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Horodniak.pdf380,68 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.