Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10483
Назва: Організація навчально-оздоровчого середовища для дітей 5–12 років на базі ЗВО технічного профілю
Інші назви: Organization of educational and health-improving surroundings for children 5−12 years old on the base of a technical profile higher education institution
Автори: Сологубова, Світлана Вікторівна
Solohubova, Svitlana
Шиян, Володимир Миколайович
Shyian, Volodymyr
Шиян, Ольга Володимирівна
Shyian, Olha
Марусич, Олена Геннадіївна
Marusych, Olena
Капленко, Д. Д.
Kaplenko, D.
Ключові слова: воєнний стан
молодший шкільний вік
навчально-оздоровчі заняття
літній табір
навчально-оздоровче середовище
junior school age
educational and health-improving activities
educational and health-improving surroundings
summer camp
martial law
Дата публікації: тра-2023
Видавництво: Придніпровська державна академія будівництва та архітектури
Бібліографічний опис: Організація навчально-оздоровчого середовища для дітей 5–12 років на базі ЗВО технічного профілю / С. В. Сологубова, В. М. Шиян, О. В. Шиян та ін. // Український журнал будівництва та архітектури. – 2023. – № 2. – С. 84-93
Короткий огляд (реферат): UK: Постановка проблеми.З початку 2020 року майже всі державні заклади освіти в м. Дніпро діють дистанційно, а гуртки та спортивні секції не працюють. З приводу постійної загрози авіаударів діти Дніпра майже не відвідують парки та спортивні майданчики, не бувають на природі. Усе це негативно відбивається на їх фізичному та психоемоційному стані. Мета статті‒дослідити особливості організаціїнавчально-оздоровчого середовища для дітей 5‒12 років на базі закладу вищої освіти технічного профілю в умовах воєнного стану. Аналіз наукових публікаційпідтвердив можливість організації навчально-оздоровчого процесу на базі закладу вищої освіти під час бойових дій в країні за умов дотримання усіх вимог безпеки. Організація дослідження‒дітей співробітників ПДАБА та внутрішньо переміщених осіб віком 5‒12років, що виявили бажання відвідувати навчально-оздоровчі курси (60 осіб), розподіллено на тривікові підгрупи: 5‒6 років (15 осіб), 7‒9 років (20 осіб) та 10‒12 років (25 осіб); в кожній підгрупі навчально-оздоровчі заняття проводились з 9-їдо 16-їгодини з понеділка по п’ятницю впродовж двохкалендарних місяців (червень‒липень 2023 р.) під керівництвом досвідчених педагогів (обраних зі штату науково-педагогічних працівників ПДАБА та волонтерів), з урахуванням вікових особливостей дітей, та включали: творчий, лінгвістичний, загальноосвітній, пізнавальний, музичний, танцювальний, психологічний, комунікативний та спортивний компоненти. Висновки.1. В основурозробленняпрограми навчально-оздоровчих занять для дітей 5‒12 років лягли найбільш ефективні засоби зменшення стресу та поліпшення психоемоційного стану в умовах війни, вікові особливості дітей, кадровий склад науково-педагогічних працівників та можливості матеріально-технічної бази ПДАБА. 2. За результатами опитування слухачів (проведеного за допомогою додаткаMicrosoftFormsв кінці курсів) констатовано загальну задоволеність респондентів програмою навчально-оздоровчих занять та якістю освітнього процесу, а також зафіксовано бажання дітей продовжувати заняття в окремих секціях та гуртках. 3. Проведені дослідження підтвердили ефективність навчально-оздоровчих занять, організованих на базі закладу вищої освіти технічного профілю в умовах воєнного стану та спрямованих на поліпшення фізичного та психоемоційного стану дітей 5‒12 років, а також сприялистворенню дитячих секцій та гуртків на базі ПДАБА, які продовжили свою роботу після закінчення курсів за умов дотримання усіх вимог безпеки.
EN: Problem statement. Since the beginning of 2020, almost all state educational institutions in the city of Dnipro work remotely, and clubs and sports sections do not work. Due to the constant threat of airstrikes, the children of Dnipro hardly visit parks and sports grounds, and do not spend time outdoors. All this has a negative impact on their physical and psycho-emotional state. The purpose of the article:to investigate the organization’s peculiarities of educational and health-improving surroundings for children of 5−12 years old on the base of a technical profile higher education institution under martial law. The analysis of scientific publications confirmed the possibility of organizing educational and health-improving process on the base of a higher education institution during hostilities in the country, while complying with all safety requirements. Organization of the study: children of PSACEA employees and internally displaced persons aged 5−12, who who wished to attend the educational and health-improving courses (60 people), were divided into 3 age groups: 5−6 years (15 people), 7−9 years (20 people) and 10−12 years old (25 people). In each subgroup, educational and health-improving classeswere held from 9:00 a.m. to 4:00 p.m. from Monday to Friday for 2 calendar months (June−July 2023) under the guidance of experienced teachers (recruited from the staff of scientific and pedagogical staff of PSACEA and volunteers), taking into account age characteristics of children and included: creative, linguistic, general educational, cognitive, musical, dance, psychological, communicative and sports components.Conclusions:1. The most effective means of reducing stress and improving the psycho-emotional state in the war’s conditions, the age characteristics of children, the staff of scientific and pedagogical workers and the possibilities of the material and technical base of PSACEA were the basis of the development of the program for educational andhealth-improving activities for children aged 5−12 years. 2. According to the results of the student survey (conducted using the Microsoft Forms application at the end of the courses), the satisfaction of the respondents with the program of educational and health-improving classes and the quality of the educational process is ascertained. Children's willingness to continue classes in separate sections and groups is recorded 3. The conducted research confirmed the effectiveness of educational and health-improving classes organized on the basis of a technical profile higher education institution under martial law and aimed at improving the physical and psycho-emotional state of children aged 5−12, and also contributed to the creation of children's sections and circles on the basis of PSACEA, which continued their work after completing the courses, while complying with all safety requirements.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10483
Інші ідентифікатори: http://uajcea.pgasa.dp.ua/article/view/278571
DOI:10.30838/J.BPSACEA.2312.250423.84.935
Розташовується у зібраннях:№ 2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
SOLOHUBOVA.pdf597,43 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.