Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10000
Назва: Особливості маркетингової комунікаційної політики в умовах війни
Інші назви: Specifics of marketing communication policy in the war conditions
Автори: Фукс, Костянтин Володимирович
Fuks, Kostiantyn
Косар, Наталія Степанівна
Kosar, Nataliia
Ключові слова: маркетингові комунікації
тенденції на ринку реклами
цифровий маркетинг
соціальна відповідальність
маркетинг в умовах воєнного стану
marketing communications
advertising market trends
digital marketing
social responsibility
martial law marketing
Дата публікації: гру-2022
Видавництво: ДВНЗ «Придніпровська державна академія будівництва та архітектури»
Бібліографічний опис: Фукс К. В. Особливості маркетингової комунікаційної політики в умовах війни / К. В. Фукс, Н. С. Косар // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2022. – № 37. – С. 42-47.
Короткий огляд (реферат): UK: Дана стаття присвячена аналізу особливостей реалізації комунікаційних інструментів маркетингу під час воєнного стану. Внутрішні конфлікти чи міжнаціональні війни впливають на маркетингові прийоми бізнесу у будь-якій галузі економіки. Тому було проаналізовано основні тенденції та особливості комунікаційних інструментів маркетингу в умовах воєнного стану в Україні. Спрогнозовано активізацію маркетингової рекламної діяльності компаній у майбутньому. Визначено чинники, на основі яких розробляється план маркетингових комунікацій підприємства в умовах воєнного стану. Наведено загальні приклади діяльності брендів під час воєнного стану. Сформульовано рекомендації щодо ведення маркетингових комунікацій під час війни. Визначено найважливіші майбутні теми у суспільстві та маркетингових комунікаціях в Україні.
EN: This article analyzes the peculiarities of implementing marketing communication tools during martial law. Internal conflicts or international wars affect the marketing techniques of businesses in any sector of the economy. Therefore, the main trends and features in marketing communication tools in the conditions of martial law in Ukraine were analyzed. Intensification of marketing advertising activities of companies is predicted. The main factors are defined based on which the plan of marketing activities of the enterprise in the conditions of martial law is developed. Common examples of brand activity during martial law are given. A set of advice on marketing communications during the war has been formulated. The most important future topics in society and marketing communications in Ukraine have been identified. A full-scale war always affects the lives of the population. The social and economic activity of the state and business in such conditions must change and adapt to new realities. Russia's war against Ukraine exacerbated old problems and led to the emergence of many new ones that require an immediate response, security measures, and reform of the system in general. Ukraine mobilized all resources to increase the effectiveness of resistance to Russian aggression, support the economy's stability based on innovative and marketing principles, and complete the country's post-war recovery. The actuality of the topic is due to the need to analyze trends in the country's economy and society in general in the conditions of martial law in order to avoid mistakes when planning business marketing activities. With the beginning of the Russian-Ukrainian conflict more than eight years ago, the government of Ukraine began to develop various methods of communication with the population. It is necessary to explain the specifics of the security, social, and legal components of life during the war, simultaneously encouraging society and stimulating it to economic activity. The same thing happened with business, as it participates in social life. The issue of social responsibility in marketing communications in war conditions becomes especially acute.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://srd.pgasa.dp.ua:8080/xmlui/handle/123456789/10000
Інші ідентифікатори: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/37_2022/8.pdf
DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.37-6
Розташовується у зібраннях:№ 4 (37)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Fuks.pdf268,86 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.